Käyttöehdot

Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 20.3.2018 alkaen

Yleistä verkkokaupasta
Verkkokaupan tuotteita myy Allied Travel Consultants Oy y-tunnus 1791948-6. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa ja EU-alueella. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen
Palvelut tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.loistoristeilyt.fi ostoskorin kautta.
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähkäpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut palvelut. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähkäpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus
Lähetämme sähkäpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:

  • Varausnumeron
  • Tilaamasi risteilyn perustiedot
  • Laskun loppusumman

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

Maksutavat
Palvelut ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä luottokortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com


Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Ennakkomaksu
Ennakkomaksu maksetaan tilausvahvistuksen tietojen mukaisesti.
Käsittelemme tilauksen aukioloaikana kun maksu on suoritettu.

Toimitusaika
Postitamme risteilyliput sähköpostitse 14 päivää ennen lähtöä, jos risteilyvaraus on kokonaisuudessaan maksettu.
Poikkeavista ajoista tiedotetaan Loistoristeilyt.fi etusivun "Uutiset"-osassa.

Toimitustapa ja toimituskulut
Toimituskulut ovat 20.3.2018 alkaen 8,00 euroa varaus. Toimituskulut sisältävät postikulut. Toimitamme risteily- ja lentoliput ensisijaisesti sähköpostilla. Jos sähköpostia ei ole käytössä, niin ensimmäisen luokan kirjeenä.

Muutos- ja peruutusehdot
Noudatetaan varustamon peruutusehtoja, jotka löytyvät varustamotiedoista.

Postiosoite:
Allied Travel Consultants Oy - Loistoristeilyt
Kotisaarenkatu 3
00560 Helsinki

Ilmoitus virheellisestä lipputoimituksesta on tehtävä heti.
Jos valmismatkasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Muuta
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Noudatamme varustamoiden eritysmatkaehtoja ja muilta osin Yleisiä valmismatkaehtoja.



Allied Travel Consultants Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Palvelun toteuttamiseksi luovutetaan palvelun tarjoamisen kannalta välttämättömät tiedot palvelun tarjoajalle, esimerkiksi lentoyhtiöille ja risteilyvarustamoille. Asiakkaan tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille myynti- tai markkinointitarkoituksiin ilman asiakkaan erikseen antamaa lupaa. Henkilötietoja voidaan luovuttaa myös viranomaisille voimassaolevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa.

 

MATKAPAKETTISOPIMUKSEN TIETOLOMAKE
Sivustolla tarjottavat matkapalvelujen yhdistelmät ovat direktiivissä (EU) 2015/2302 tarkoitettu matkapaketti. Näin ollen sinuun sovelletaan kaikkia matkapaketteja koskevia EU-oikeuksia.
Costa Cruises S.p.A. ja Allied Travel Consultants Oy ovat täysin vastuussa koko matkapaketin asianmukaisesta toteuttamisesta. Lisäksi Costa Cruises S.p.A. ja Allied Travel Consultants Oy ovat hankkineet lainsäädännössä edellytetyn suojan palauttaakseen maksusi ja, jos lentokuljetus sisältyy matkapakettiin, turvatakseen paluukuljetuksesi siltä varalta, että yrityksistä tulee maksukyvyttömiä.

Lisätietoja direktiivin (EU) 2015/2302 mukaisista tärkeimmistä oikeuksista Lue direktiivi tästä.
— Matkustajat saavat kaikki olennaiset tiedot matkapaketista ennen matkapakettisopimuksen tekemistä.
— Vähintään yksi elinkeinonharjoittaja vastaa aina kaikkien sopimukseen sisältyvien matkapalvelujen asianmukaisesta suorittamisesta.
— Matkustajille annetaan hätäpuhelinnumero tai tiedot yhteyspisteestä, jonka kautta he voivat saada yhteyden matkanjärjestäjään tai matkatoimistoon.
— Matkustajat voivat siirtää matkapaketin toiselle henkilölle ilmoitettuaan tästä riittävän ajoissa ja mahdollisesti lisämaksua vastaan.
— Matkapaketin hintaa voidaan nostaa ainoastaan, jos tietyt kustannukset (esimerkiksi polttoaineen hinnat) nousevat ja vain jos tästä on nimenomaisesti määrätty sopimuksessa, eikä missään tapauksessa myöhemmin kuin 20 päivää ennen matkapaketin alkamista. Jos hinnankorotus ylittää 8 prosenttia matkapaketin hinnasta, matkustaja voi purkaa sopimuksen. Jos matkanjärjestäjä varaa itselleen oikeuden hinnankorotukseen, matkustajalla on oikeus hinnanalennukseen, jos asianomaiset kustannukset laskevat. — Matkustajat voivat purkaa sopimuksen suorittamatta peruutusmaksua ja saada takaisin kaikki maksut, jos jokin muu matkapaketin olennaisista tekijöistä kuin hinta muuttuu merkittävästi. Jos matkapaketista vastaava elinkeinonharjoittaja peruuttaa matkapaketin ennen matkapaketin alkamista, matkustajilla on oikeus maksujen palautukseen ja tarvittaessa korvaukseen.
—Matkustajat voivat ennen matkapaketin alkamista purkaa sopimuksen peruutusmaksua suorittamatta poikkeuksellisissa olosuhteissa, esimerkiksi jos matkakohteessa on vakavia turvallisuusongelmia, jotka todennäköisesti vaikuttavat matkapakettiin.
— Lisäksi matkustajat voivat milloin hyvänsä ennen matkapaketin alkamista purkaa sopimuksen asianmukaista ja perusteltua peruutusmaksua vastaan.
— Jos matkapaketin merkittäviä osia ei voida matkapaketin alkamisen jälkeen toteuttaa sovitulla tavalla, on matkustajalle tarjottava vaihtoehtoisia matkajärjestelyjä ilman lisämaksua. Matkustajat voivat purkaa sopimuksen suorittamatta peruutusmaksua, jos palveluja ei tarjota sopimuksen mukaisesti ja tämä vaikuttaa matkapaketin toteutumiseen olennaisesti eikä matkanjärjestäjä korjaa ongelmaa. 11.12.2015 L 326/25 Euroopan unionin virallinen lehti FI.
— Matkustajilla on oikeus myös hinnanalennukseen ja/tai vahingonkorvaukseen, jos matkapalveluja ei suoriteta tai ne suoritetaan virheellisesti.
— Matkanjärjestäjän on annettava apua, jos matkustaja on vaikeuksissa.
— Jos matkanjärjestäjästä tai, joissakin jäsenvaltioissa, matkanvälittäjästä tulee maksukyvytön, suoritetut maksut palautetaan. Jos matkanjärjestäjästä tai tapauksen mukaan matkanvälittäjästä tulee maksukyvytön matkapaketin alkamisen jälkeen ja jos matkapakettiin sisältyy kuljetus, matkustajien paluukuljetus taataan. Allied Travel Consultants Oy on hankkinut maksukyvyttömyyssuojan Nordic Guarantee Oy:ltä. Matkustajat voivat ottaa yhteyttä tähän tahoon tai tapauksen mukaan toimivaltaiseen viranomaiseen (Kilpailu- ja kuluttajavirasto, PL 5, 00531 Helsinki, Kuluttajaneuvonta 029 553 6901), jos palveluja kieltäydytään suorittamasta Allied Travel Consultans Oyn maksukyvyttömyyden vuoksi. Direktiivi (EU) 2015/2302 sellaisena kuin se on saatettuna osaksi kansallista lainsäädäntöä. Lue direktiivi tästä.